Saturday 24 August 2019

Lutanja


Curenje života


Ne sjećam se sna od prekjučer.
Stojim u gomili narančastih majica. Jedna žena
priča o udaji – samo da mi nađu nekoga da se još udam.
To je tako provincijski. Najradije bih ostao u stanu.
Između četiri zida razvlačio se po krevetu. Ali želim kroz Peščaru.
Imam bijelu košulju i crnu trenirku dolje.
Ne sjećam se sna, ali podsjeća na ovu situaciju.
U gradu sam koji je moj, ali ne poznajem nikoga.
Ili neki mene poznaju ali se namjerno ne žele javiti.
Gledaju me i ja gledam njih – ne znamo se. Kao da nikada nismo
prozborili ni riječ, a jesmo. Tumaram ulicama sopstvenog grada, ali kao da nije
moj grad nego neka zabitara koju su svi zaboravili. Jedan grad, jedan život.
Drugi grad, drugi  život.
To je pisalo negdje i urezalo mi se u pamćenje
dok stojim ispred zatvorenog marketa sa natpisom „bolji ukus – chipsy“.
Hvatam se za probiotik da spriječim nekontrolirano curenje života koji pokušavam prepješačiti.

________________________________

7.58 h – 8.07 h
11.08.2019.
nedjelja
[Kelebija, granica]






Menstruacija

Svi su se ubili.
Neki su skočili, neki su se ugušili.
                                  Svi.
Anne je okončala u 45.
Imam još vremena – razmišljam
Imam još ravno pet godina, ili ipak nešto manje.
Godišnje nekoliko puta
Dobijam pretnje uništenjem.
Kao da nasilnici, napadači mogu namirisati moje misli,
Moj mozak dok broji, dok se krije od sunčanice,
Dok gazi ulicama raznih gradova.
Pokušavam sabrati utiske,
Sugestije i komentare, indirktno upućene,
Da je odgovornost moja.
Jer, pretpostavljam, da ako razmišljam o kraju,
Onda svako ko odbija da o tome razmišlja
Ima pravo da se od takvih misli brani:
Udarcima u tuđ potiljak,
Udarcima u tuđ stomak,
Udarcima,
Udarcima,
   Udarcima,
      Udarcima,
        Udarcima,
Udarcima u glavu,
           Udarcima,
              Udarcima,
                 Udarcima,
                   Udarcima,
Udarcima u mozak,
                Na betonu,
                U dnevnoj sobi,
                Na pešačkom prelazu,
        Bilo gde.
Poznajem taj nameštaj.
Poznajem te čeljusti.
Poznajem te poglede.
Poznajem.
Poznajem te.
Dok me gledaš i prodireš u sivu masu
Mojih misli
               Utorbe
U materici mojeg sopstva
               Dok režeš
U pokušaju da hirurški
                        Jednom za svagda abortiraš
Taj zatamnjeni lik izvesnog kraja.

___________________________

15.33 h – 15.47 h
01.04.2019.
ponedeljak
(Subotica / Szabadka)
[*Anne Sexton, ispovedna pesnikinja; 1928. – 1974.]






 

Traganje

Trebalo je da proživim komad života
shvatih konačno – nije potrebno gubiti vrijeme
tragajući za podrškom prijateljskih duša
U odsustvu takvih
može biti posve dovoljna žudnja obustave
moguće je život usmjeriti
on raste u ovome svijetu unutar nas samih

Kada pomislim na godine trčanja u traganju
hvata me jad
zbog uzalud protraćenog vremena.

______________________________

završeno u 12.57 h
18. kolovoza 2019.
nedjelja
(u parku kod Bajskog groblja)






 






No comments:

Post a Comment