MESEČEV ZNAK
(fragmenti iz algola)
ALGOL
Ostvariti jednu pesničku strukturu znakovnim materijalom čija će prevashodno vizuelna svojstva, utemeljena na samo na smisaono-logičnom i jezičko-slovno prepoznatljivom sadržaju naučenih fonoloških celina, /u/kazati na prostornost i metajezičnost neverbalne poetike. To je prostornost svemira još netaknutog našim neuralgičnim mitskim iskustvima, rastegljivog i jednosmernog grafičkog lanca istorije, činjenica i snova, i metajezičnost univerzalnih i nestatičnih elektronskih sistema.
Vizuelno kao duh i zaštitni znak, granica i međa civilizacije lineranog pisma, unutrašnjeg kontinuiteta euklidovske lako čitljive misli i novih tek nasluđivanih mogućnosti jednog planetarnog i 'totalnog jezika' u čijoj će konstelaciji podjednako jasno i jako da zrače tajanstvena Persejeva zvezda - Algol i njen ne manje uzbudljiv imenjak, kompjuterski jezik - Algol.
ALFABET
Alfabet je lanac slika (icône), komunikativnih aksioma koje smo dobili stavljajući pod znak pitanja sve mitove jednog istrošenog pisma.
Pisma koje je napuštalo neke od svojih osnovnih odlika u momentima kada se identifikovalo sa sve prozirnijim jezicima ispisivanja.
Is/pisivanje kao očajničko odlaganje stvaranja složenih signala za iznalaženje nekog drugog smisla koji ne definiše stvari i ne simbolizuje ih, koji u njima traga za onim višeznačnim što je istovremeno konkretno.
PATITE LI OD LETEROFOBIJE
Pokušaj preslikavanja toka misli neverbalnim elementima, zapravo partikulama jednog, u lingvističkom smislu razbijenog ali zato novim istraživačkim postupcima, samo ovog puta na semiološkom nivou, ponovo organizovanog jezika.
Pra-pismo budućeg pesničkog govora, koje uništava mitologiju jezika i mitologiju tradicionalno shvaćene pesme.
Poezija koja gotovo i da nema svoje prošlosti.
Pesma što je već pretočila misao u znak.
S JAGODAMA REĆI ĆU VAM
ILI U KAVEZU CRVENDAĆ
U potrazi za označenim, za elementima govora egzistentnih stvari, mi smo upravo ovde pred otvorenom pesmom sveta. Jer u njoj se ostavruje i ogleda, u beskrajnom tkanju signala i slika, tek izrecivi svet.
Našavši ključeve vizuelne poeme, otvorivši je u nepredvidljivoj igri logičkog i intuitivnog, na samoj ivici svetlosti i tame, svesnog i podsvesnog, mi ćemo se približiti označenom, tom putokazu preverbalne energije u kome počiva i zlatno zrno njenog neuhvatljivog bitka.
ZELENI VETAR
telo i gest
pesma u ogledalu
zapravo
nemogućnost pesme
matice značenja
u celini raskomadanog
sveta
odlisakavanje
tog proteklog trenutka
pokreta
uhvaćenog budnim okom kamere
odabranog i mogućeg
jedino mogućeg jezika
tela i stvari
MESEČEV ZNAK
Iskustvo akcije je iskustvo života u njegovim neposrednim i konkretnim oblicima. Akcija je čin. Isprva vidljiva jedino kao značenje, proces koji povezuje označavajuće sa označenim, čin koji proizvodi znak (Bart). Manifestuje se kao najuočljiviji vid života. Večita potreba za kretanjem, za otvorenim i beskonačnim carstvima igre i duha, smelosti istraživanja i smelosti mišljenja. Akcija je kazivanje i prvorodni krik tek oslobođenog homo ludensa , bačenog u ovaj ponor pitanja i neodgovora, čin koji se ne iscrpljuje niti samo u jeziku, niti samo u znaku.
TEXTUM
TEKST UPIJA JEZIK
razaranje sleda
konstrukcije brojčanih odnosa
tekst upija jezik
oprostoruje se
oslikovljuje
smešta u samo vreme
u iskustvo
naglašava
otelovljuje
on je telo beline
prostora
koji ga opkoljava
njegov sadržaj
njegova funkcija
ZATEGNUTA REČ
glas tišine
delom je
i glas pesništva
komunikacije NEizraženog
već slutim
ovaj trenutak
suočenja
krajnju budućnost
na granici
gde je zaustavljen znak
a rođena reč
vreme u pitanju
sukob metafizičkog iskustva
i
ludačkog sna
otvorenih očiju
taj glasni egzistencije
ponor
odnos
znaka
bića
i
jezika
na brisanom prostoru jedne
usijane svesti
reč koja izlazi umivena
sopstvenom krvlju
apsolutna u svom pobedničkom
hodu
zategnuta reč
slepoće
MAGIČNOST PISANJA
skriveni oblici
magičnost pisanja
- semantičnosti
u temeljima celina
mraz jasnoće
- razgovetnosti
oštra sečiva svesti
kao razdrte zavese
tekstovi značenja
logocentrična surovost
umišljenih "bogova reči"
zatim suočeni sa sopstvenom
posvađanošću
neopreznom strategijom
ispisanih stranica
ispod teksta/tela protok
tok
premeštanje pitanja
izvora
i
cilja
DRUGAČIJA UPOTREBA JEZIKA
trag misli
otisnut u prostoru
prepoznatljiv po zračnoj neumitnosti
ovor i svest stavljeni u pitanje
otisak je mnogo dublji
od vidljivog i opipljivog
reči i slova
kao gestovi očajničke samopotvrde
pisma što iščezava
to je resko zujanje pesme (vilinog konjica)
nad ponorima
drugačije upotrebe jezika
ZRAČENJE I NESTAJANJE
govori sadržaj i vizuelni znak
u tkivu razorivog teksta/tkanja
trošenje reči
trošenje upotrebljivih jezika
sa onim što se pojavljuje
iza jedva prozirnih velova značenja
konačni oblici
linije nanizanih predmeta
umesto iscrpljenih
svetovi neposredne vidljivosti
zračenje i nestajanje
ELEMENTI DISANJA
ovde gde lice smrti razotkrivamo
kao snivanje bez granica
na zatamnjenim stazama
verbalnog i vizuelnog
pred obrisima govora i glasa
elementi disanja
reči zamenljive
i reči nepotkupljive
u igri bez ostatka
mozaično pitanje
u iskidanom vezu trenutaka
u neodgovornostima forme
oštri ozon nevinih
tek imenovanih slika/reči
Author:
Miroljub
Todorović
No comments:
Post a Comment