Tuesday 5 March 2019

The Day Is My Enemy

12.58 h

Vest da je Keith Flint okončao život  4.marta 2019. me je zatekla u stanju šoka. Malo je reći da je bend pa svakako i Keith kao njen bitan član važan i veliki. Za The Pordigy sam čuo sa izlaskom pesme Out Of Space. Tada su se kupovale kasete. U Subotici kasete je bilo moguće naći u jednoj maloj radnji u tadašnjoj robnoj kući Centar. Ja sam izabrao umesto ’Music For The Gilted Generation’, ’The Rest, The Unreleased! The Last’ album koji je koliko mi je poznato bio izdat za potrebe nemačkog, odnosno evropskog tržišta. Kaseta tj album koji sam kupio je imala nekoliko pesama više, a pre svega to je mislim pesma Poison, nego album iz 1994. što je bio i razlog zbog kojeg sam se odlučio za ovaj drugi. Sledeći album koji je svakako kultni i jedan od tri najbolja The Prodigy albuma je ’The Fat Of The Land’ iz 1997. Interesantna paralela je da sam te godine dobio prvu i najznačajniju nagradu za poeziju koja me je svakako podstakla da nastavim sa stvaranjem. Muzika je oduvek igrala veoma važnu ulogu u mojem životu. Osim što me inspiriše i podstiče mozak na kretivno delovanje, muzika je i sastavni deo mojeg rada, direktno i indirektno se preplićući uglavljuje u moj rad. U vreme izlaska ’The Fat Of The Land’ sam imao najsavremeniji walkman. Tragao bih za inspirativnim mestima, negde u prirodi, daleko od sveta, noseći walkman  i slušalice u ušima. Znao sam po ceo dan slušati jednu te istu kasetu, a ’The Fat Of The Land’ na kojem se nalaze pesme kao što su Firestarter, Breathe i Smack My Bitch Up je često bio u play modu. 1995. sam bio mlađahni tinejdžer koji je uglavnom sedeo za radnim stolom u svojoj sobi i maštajući o dalekim krajevima u koje bi jednog dana mogao zauvek da otputuje, slušajući muziku gledao kroz prozor. Tako da sam taj koncert svakako propustio.

Gledao sam The Prodigy mnogo kasnije, dva puta live, na festivalu Exit. Jednom je sigurno bilo 2009. Tog se sećam jer je ta godina bila jedna od prelomnih. Te godine je preminuo moj deda. A te godine je izašao i drugi od tri najznačajnija, kultna The Prodigy albuma ’Invaders Must Die’. Album nisam uspeo da nabavim. Robna kuća centar se u mnogome promenila u međuvremenu. Mnoge male radnje su zauvek zatvorene, a bila je u to vreme otvorena i velika knjižara Plato u okviru iste robne kuće. Kasete su polako izlazile iz ’mode’, bilo ih je zaista teško naći. Pogotovo originalne kasete, sa pravim omotima i zaštitnom nalepnicom na kutiji koja je bila dokaz da kaseta nije ranije otvarana,  kakve sam ja uglavnom i imao. U to vreme još je postojala Jugoton radnja na Somborskom putu gde je bilo moguće naći retke a kvalitetne CD-e. Tamo sam kupio album ’Always Outnumbered, Never Outgunned’ iz 2004. na kojem se nalaze hitovi kao što su Girls, Get Up Get Off i Spitfire. Taj album sam kupio pred prvi koncert The Prodigy na Exitu na koji sam išao. Dok sam kolekciju, nemačko EMI Best Of izdanje ’Music Heritage’ iz 2002. na kojem se nalazi i hit single Baby’s Got A Temper kupio pred koncert 2009. I to je bilo sve do čega sam uspeo doći jer se i ta radnja ubrzo zatvorila. I tako sam potpuno prešao na online kupovinu kaseta, CD-a i ploča, što se intenziviralo nakon što sam dobio prvi laptop. 2015. izlazi treći kultni The Prodigy album pod nazivom ’The Day Is My Enemy’. Taj album sam od samog starta imao želju da nabavim. Izdvojio bih pesme Wild Frontier, The Day Is My Enemy, Wall Of Death i Invisible Sun kao noseće pesme albuma.
Izdavačke kuće koje još uvek izdaju kasete, CD-e i ploče, a preko kojih naručujem nova izdanja, su uglavnom fokusirane na neku muziku sa manjim i ograničenijim brojem pratilaca, te se tu ne može naći nijedan The Prodigy album. Sa vešću o Keithovoj smrti intenzivirao sam potragu za CD-om ovog značajnog i kultnog albuma. I nadam se da ću uspeti da dođem do primerka.

Na poslednjem albumu iz 2018. nalazi se pesma We Are Forever. Za mene će The Prodigy svakako to biti. Njihova muzika i dalje inspiriše i iskreno se nadam da će grupa naći načina da prevaziđe ovaj gubitak i da ga premosti na najbolji mogući način.


U Szabadki, u utorak,
5. marta 2019.
(14.24 h)
(small in memoriam)


No comments:

Post a Comment